قالب تولید بطری پت PET

قالب‌ تولید بطری  در اشکال و ابعاد مختلف با توجه به بازار رقابتی تولید بطری‌های پلاستیکی بسیار پر طرفدار شده است. قالب بطری پت یک محصول تولید شده در فرایند ساخت بطری‌های پلاستیکی می‌باشد که می‌تواند در مرحله تولید و شکل‌دهی مواد پت نقش بسیار موثری داشته باشد. با توجه به تنوع در تولید بطری‌های پلاستیکی استفاده از تولید قالب بطری با توجه به طرح‌های متنوع می‌تواند تحولی جدید در صنعت بسته بندی نوشیدنی، مواد غذایی، مواد شیمیایی ،مواد شوینده و… داشته باشد.

مجموعه بطرینه تولیدکننده انواع قالب تولید بطری پت PET است که تمامی این‌ قالب‌ها دارای ظاهری صیقل کاری و به صورت آینه‌ای می باشند که جهت افزایش کیفیت از سیستم خنک کاری نیز برخوردار می باشند. جنس قالب های بطری پت از فولاد یا آلومینیوم است که این نوع جنس قالب باعث افزایش طول عمر قالب تولید بطری پت می‌شود.

در هنگام تولید بطری‌های پت از مواد اولیه پلی اتیلن استفاده می‌شود، که که این مواد اولیه توانایی استحکام بالای بطری پت را افزایش می‌دهد؛ البته در هنگام تولید بطری پت مواد اولیهPET با استفاده از کوره ذوب شده و قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی به دست خواهد آورد که در طی فرایند‌های متفاوت به مرحله قالب گیری می‌رسد. در مرحله قالب گیری استفاده از قالب تولیدی بطری های پت که دارای جنسی مقاوم می‌باشند می‌توان طرح های متنوعی از بطری های پلاستیکی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

شرکت بطرینه یکی از تولید کنندگان انواع قالب های بطری در ایران می‌باشد که جدیدترین قالب های موجود در زمینه تولید بطری های پلاستیکی با طرح هایی منحصر به فرد را ارائه می دهد.  ارائه قالب های بطریPET با توجه به حفظ کیفیت محصول پلاستیکی یک فعالیت مهم در حوزه طراحی و تولید قالب ها می باشد

انواع قالب

این نوع قالب ها از نظر وزن، نحوه استفاده، ابعاد، نوع ساخت در دسته بندی های متنوعی قرار می گیرند، اما یکی از دسته بندی‌های مهم برای شناسایی قالب تولید بطری پت دسته بندی بر اساس دمای قالب می‌باشد. شما در ابتدا برای خرید قالب بطری پت باید بر اساس دمای مواد و  نحوه شکل دهی به مواد آن را انتخاب کنید، که بر اساس دما دسته بندی قالب‌ها به دو نوع راهگاه گرم و راهگاه سرد تقسیم بندی می‌شود.

این دو نوع قالب‌ها در صنعت بطری سازی از گروه روش تزریقی می‌باشند که جزء پرکاربردترین قالب تولید بطری های پت می‌باشند. در صنعت بطری‌سازی اگر روش کار شما ریخته گری یا روش دمیدن در دستگاه های بادکن باشد، دیگر مواد اولیه در قالب تزریق نمی‌شود و قالب بادی با اعمال فشار ماده پت به سرعت شکل نهایی بطری تبدیل می‌شود.

از آنجایی که قالب های تولیدی  در بطرینه بر اساس تجهیزات مدرن طراحی شده است، به گونه‌ای می‌توان محصولات مستحکمی شناخت. طراحی قالب بطری در صنعت غذا و نوشیدنی نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد که شامل تولید بطری ها جهت بسته بندی آب معدنی، نوشابه آبمیوه، لبنیات و… می باشد. نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی و نوشیدنی ها دارای فرآیند بسیار حساسی است به همین دلیل تولید محصولات مخصوص نگهداری انواع نوشیدنی نیز دارای فرآیند بسیار دشواری می باشد.

نحوه تولید قالب بطری پت

در روند تولید این نوع قالب ها ارکان‌های بسیار زیادی می‌توانند نقش بسیار موثری در کیفیت نهایی قالب داشته باشد، به همین علت طول عمر قالب زمان طرح و شکل گیری محصول و نوع تزریق آن می‌‌تواند به کیفیت و روند تولیدی آن بستگی داشته باشد.

لازم به ذکر است که طراحی قالب باید دارای تعادل و پایداری بسیار زیادی برخوردار باشد تا مواد تزریق شده در طول قالب یکسان باشد. زیرا، افت دما و فشار توسط این سیستم کنترل خواهد شد، پس نوع طراحی یا تهیه سیستم هر قالب نیازمند یک روش مخصوص می‌باشد.  ساخت آن وابسته به فرآیند تولید مجموعه تولیدکننده می‌باشد. مجموعه بطرینه با استفاده از بهترین ابزار مخصوص طرح های بسیار متنوعی را برای قالب بطری های پت ارائه می دهند.